wilmaomdal.blogg.se

Hej! Jag är en 13 år och älskar att blogga om allt från mode till mat och hoppas ni gillar min blogg!

Vikt och utseende fixering

Publicerad 2015-03-03 17:30:55 i Allmänt,



Sjukaste tanken att tänka på vad du väger. Dagen samhälle asså ungdomar köper KVARG osv saker dem inte tycker är gott äter dem (kvarg är dock gott..)
Men att 13-ÅRINGAR sitter och funderar hur många kalorier deras mat inhåller, är det verkligen hälsosamt? Svar:NEJ! Du ska inte behöva kämmas över hur mycket du väger, det är vara heeeelt sjukt! Du ska kunna äta en pizza bit utan att ha ångest över att du ska gå upp i vikt. 

Det är klart att det absolut inte är bra att äta pizza, hamburgare och dricka kola alla dar i veckan, och absolut att det kan vara gott med fiber bröd och en nyttig smoothie. Men du ska inte bry dig om vad du väger, mat ska vara en upplevelse och inte något du har ångest över. 

Du ska vara dig själv! Spela inte någon slags roll, det kommer bara leda till inget. Du ska kolla dig i spegel och tänka wow vad jag är vacker och bra! 
Med de sagt säger jag hejdå
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela